kvinnan härskar

du springer aldrig ifatt, när jag väl är där
jag vill inte tänka framåt men är livrädd för å fastna här
nu kan det vara försent, att säga som det är

vi testar nya vägar som aldrig tycks ta slut
vi har försökt att fånga den andra men aldrig nått ut
jag vill ha en sista chans, så jag säger rakt ut
jag vill ha dig nu, som jag hade dig förut

jag vet att det är svårt över telefon
när jag har din arm, vill du där ifrån
jag vet att du har tänkt, men berätta hur du mår

jag försöker träffa andra, men det är inte så lätt
jag har försökt tänka bort dig, på alla sätt
det är dags att lägga på, men stanna känns så rätt
jag vill ha dig nu, som jag hade dig förut

jag vill ha dig nu, som jag hade dig förut
jag vill ha dig nu, som jag hade dig förut
jag vill ha dig nu, som jag hade dig förut


sen en tid tillbaka, har jag varit trött
försökt varit allt på samma gång
det är så mycket man ska göra, å borde å vill
och mitt i allt så ska man räcka till

sen en tid tillbaka, har jag varit tom
försöker hitta spår som leder rätt
det finns så mycket måste vara bra på det man kan
och mitt i allt så ska man vara sann

jag har ändrat i mitt rum, köpt nya möbler
och samlat damm på min gitarr
för allting jag skriver, blir ändå för kort
och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort

sen en tid tillbaka, har jag varit tyst
försökt att känna efter hur det känns
man gör som alla andra och försöker bli van
men jag har tröttnat på att vara likadan

sen en tid tillbaka, har jag känt mig svag
å försökt att vara nånting lamt
kämpar för en plats som passar både här och där
och snart så har man glömt vem man är

jag har ändrat i mitt rum, köpt nya möbler
och samlat damm på min gitarr
för allting jag skriver, blir ändå för kort
och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort

sen en tid tillbaka, har jag tänkt så här
och insett att jag måster börja om
jag har kämpat för en plats som passar både här och där
men snart så ska jag hitta vem jag är

jag har ändrat i mitt rum, köpt nya kläder
och samlat damm på min gitarr
men vad jag än tar på mig så känner jag mig allt för kort
och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort

jag har ändrat i mitt rum, köpt nya möbler
och samlat damm på min gitarr
för allting jag skriver, blir ändå för kort
och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort


jag vet vad som måste göras, ändå sitter jag kvar här
och det skrämmer mig att jag kan nå dig, var du än är
å om jag behöver förklara, den skugga som vilar med tiden
förstör inga minnen, du vill inte se mig så här

jag vet att jag döljer en sanning, att väntan inte leder nånstans
jag vet att jag måste ta steget ur vår sista dans

jag vet vad som måste göras, ändå sutter jag kvar här
i ett sista kapitel som jag har förälskat mig i
jag försöker att strida emot känslan, men den blir rädd och spelar ett spel nu
jag får för mig att jag kan var kvar, men jag vet inte hur

jag vet att jag döljer en sanning, att väntan inte leder nånstans
jag vet att jag måste ta steget ur vår sista dans

jag vet vad som måste göras, ändå ligger du kvar här
jag hppas du sover, jag smeker dig lätt om din hals
jag vill inte spara min längtan, jag har tänkt med aldrig fått talat
jag är så feg att jag viskar, men du hör säkert ingenting alls

jag vet att jag döljer en sanning, att väntan inte leder nånstans
jag vet att jag måste ta steget ur vår sista dans

jag vet att jag döljer en sanning, att väntan inte leder nånstans
jag vet att jag måste ta steget ur vår sista dans


älskling hör på nu, jag tar steger ur vår sista dans

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0